شناسهٔ خبر: 175518 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

کارشناس سازمان هواشناسی اعلام کرد:

رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید در ۵ استان کشور

رگبار امروز در ارتفاعات البرز واقع در مازندران، شرق تهران، شرق گیلان و شمال آذربایجان غربی و همچنین در جنوب شرق سیستان و بلوچستان به ویژه در ساعات بعد از ظهر افزایش ابر، گاهی رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید رخ می‌دهد.

کبری رفیعی کارشناس سازمان هواشناسی در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی با اشاره به پیش‌بینی وضعیت آب و هوای کشور در روز هشتم شهریورماه اظهار کرد:  بر اساس تحلیل آخرین نقشه های پیش یابی هواشناسی امروز در ارتفاعات البرز واقع در مازندران، شرق تهران، شرق گیلان و شمال آذربایجان غربی و همچنین در جنوب شرق سیستان و بلوچستان به ویژه در ساعات بعد از ظهر افزایش ابر، گاهی رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید رخ می‌دهد.

وی افزود: شنبه با گذر سامانه حاره ای از شرق دریای عمان در جنوب شرق و جنوب سیستان و بلوچستان و یکشنبه در جنوب سیستان و بلوچستان و شرق هرمزگان رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید پیش بینی می‌شود.

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: طی روزهای دوشنبه و سه شنبه در غالب مناطق کشور جوی آرام و پایدار مستقر است.

رفیعی افزود: طی روزهای یکشنبه و دوشنبه در نوار شرقی کشور به ویژه در زابل و شمال سیستان و بلوچستان وزش باد شدید در بعضی ساعات همراه با گردوخاک پیش بینی می‌شود.

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: امروز دمای هوا در غالب مناطق کشور به طور نسبی کاهش می یابد و طی روزهای یکشنبه و دوشنبه در نیمه شمالی کشور افزایش نسبی دما انتظار می‌رود.

وی بیان کرد: طی دو روز آینده شرق دریای عمان مواج و متلاطم است.

رفیعی در ادامه یادآور شد: بیشینه دمای تهران ۳۲ درجه خواهد شد و کمینه دما امروز ۲۳ درجه بالای صفر شد.